Digitalizarea este un proces care poate să faciliteze interacțiunea dintre cetățeni și mediului de afaceri cu administrația publică. Dezvoltarea tehnologiilor lingvistice (inclusiv cele bazate pe inteligență artificială) vor contribui la o comunicare mult mai eficientă și transparentă între instituțiile publice, pe de o parte și cetățeni/ mediului de afaceri, pe de altă parte.
Chat BOT dinamic Primărie
Un chat-bot (robot de chat) este un program informatic/software care simulează conversația umană prin interacțiuni text sau vocale.
Chat-boții utilizează tehnologia AI (inteligența artificială) și procesarea limbajului natural (natural language processing - NLP).
Avantajele utilizării chat-bot pentru administrațiile publice locale sunt că pot reacționa instantaneu la întrebările utilizatorilor, se pot economisi timp și resurse prin diminuarea numărului de solicitări ale utilizatorilor adresate funcționarilor publici, reducând volumul de muncă și timpul pentru răspunsuri, oferă servicii 24/7, inclusiv asistență multilingvă.
Integrare site
Citire informații sau documente de către chat bot de pe website-ul Instituției, inclusiv PDF-uri atașate prin website Instituției;
Q&A
Încărcare Q&A - adică întrebări clare cu răspuns clar si coerent, ex. „unde pot face plata petenții și să furnizeze/genereze link către Portalul cu servicii digitale securizat”, ce acte sunt necesare);
Status documente
Posibilitatea interogării si aflării statusului unui document depus, indiferent de modul de
depunere, offline sau online, in baza nr. de înregistrare de la depunere;
Raportare problemă
Posibilitatea semnalării unei probleme direct către Chat BOT, înregistrarea acesteia prin
registratura electronica, repartizarea către departamentul abilitat pentru soluționarea sesizării efectuate.
Programări
Posibilitatea programării în audiență a unui cetățean, la diferite departamente din cadrul
Instituției.
Plăți
Posibilitatea solicitării unui link de plata (ex. petentul solicita ca dorește sa plătească si ChatBOT-ul expune opțiunile, se trimite link de plata, in cazul acesta, petentul trebuie identificat după o serie de meta date in vederea validării;)
Acces
Sinteza comunicării dinamice, atât prin text cât si voce (text to speech & speech to text);
Preluare solicitări
Chat Botul poate prelua solicitări, întrebări sau cereri de la cetățeni în afara programului. Acestea se înregistrează automat în registratura electronică a instituției.